GarageBand på iPad, en kul möjlighet i skolan

Hittade än mycket rolig App till iPaden i helgen. I samband med att Apple nu lanserar iPad 2 och iOS 4.3 så har de även släppt två riktigt roliga Appar, GarageBand och iMovie för iPad och iPhone. När jag hade uppdaterat iPaden och laddat ner GarageBand började jag pyssla runt lite. Appen erbjuder det mesta man behöver för att laborera med ljud och instrument på ett enkelt och roligt sätt. Efter en stund upptäckte jag att tiden plötsligt hade gått riktigt snabbt. Kan tänka att detta är en riktigt kul App för musikundervisningen men även i andra sammanhang då man skapar och är kreativ i skolan. Jag blev som ett barn igen och kunde knappt sluta och slita mig från att spela in olika musikstycken som jag lärde mig som liten.

GarageBand för iPad

GarageBand för iPad

iMovie för iPad & iPhone

iMovie för iPad & iPhone

Om rektorjesper
Tänker mycket kring hur en IKT - satsning, hur framtidskompetens och 1 till 1 kan utvecklas till en förändring i undervisning. Jag är rektor som har startat en ett lärande tillsammans med digitalisering av skolan med både 1 till 1 satsning och lärplattor i tidig ålder. Jag ser med nyfikenhet på vad detta innebära för förändring för mig, pedagogerna, eleverna och skolans organisation. Principal of a K-12 school, works 1 to 1. Interested in how ICT can improve performance, creativity and prepare today's children in a changing global future. @jesperstwitt

Kommentera

