Historia i 1:1 koncept

Under veckan har barnen snabbt kommit igång med sitt skolarbete. Under ett besök i en av klasserna som arbetar 1:1 blev jag riktigt inspirerad hur barnen arbetade med området Vikingatiden och hur de använde sig av sina datorer för att lära sig och söka information och berätta för varandra vad de lärt sig och hittat. En elev ville gärna visa mig en film om runskrifter som hon hade hittat på Youtube och det syntes att hon var riktigt nöjd med sitt fynd och insatt i filmens innehåll. En annan elev var i full färd att beskriva för en kamrat kring hans tankar om Vikingatiden och var han hade hittat det. Arbetat var som sagt i full gång och det sprudlade av energi och glädje och insikt i hur de kan använda sina nya läromedel.

Historia

Historia Vikingatiden med 1:1

Skall bli intressant och se hur detta arbete fortsätter men en sak var säkert engagemanget var på topp, samarbete åt alla håll och kanter. Möjligheterna till inspiration och lärande och individuella val utifrån intresse och vägledning var på topp.

Om rektorjesper
Tänker mycket kring hur en IKT - satsning, hur framtidskompetens och 1 till 1 kan utvecklas till en förändring i undervisning. Jag är rektor som har startat en ett lärande tillsammans med digitalisering av skolan med både 1 till 1 satsning och lärplattor i tidig ålder. Jag ser med nyfikenhet på vad detta innebära för förändring för mig, pedagogerna, eleverna och skolans organisation. Principal of a K-12 school, works 1 to 1. Interested in how ICT can improve performance, creativity and prepare today's children in a changing global future. @jesperstwitt

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: