En presentation av skolans 1:1 projekt…

Vallaskolans Tänk Om

Vallaskolans Tänk Om

En kort presentation om skolans arbete kring 1:1 och arbete med Google, inledningen och starten på vår resa. Arbetet berör både skolans 1:1 satsning men också arbetet med att skapa en gemensam digital mötes plattform.

Se presentationen via länken nedan…

Vallaskolans Tänk OM

Om rektorjesper
Tänker mycket kring hur en IKT - satsning, hur framtidskompetens och 1 till 1 kan utvecklas till en förändring i undervisning. Jag är rektor som har startat en ett lärande tillsammans med digitalisering av skolan med både 1 till 1 satsning och lärplattor i tidig ålder. Jag ser med nyfikenhet på vad detta innebära för förändring för mig, pedagogerna, eleverna och skolans organisation. Principal of a K-12 school, works 1 to 1. Interested in how ICT can improve performance, creativity and prepare today's children in a changing global future. @jesperstwitt

5 Responses to En presentation av skolans 1:1 projekt…

  1. Linn skriver:

    Vilken härlig presentation. Får man sprida den eller? (Hittar ingen cc-märkning)

    • rektorjesper skriver:

      Visst kan du sprida den, har inte tänkt på CC märka den men det finns ju en hänvisning i presentationen

      • Linn skriver:

        Tack, vad bra, då ska jag ha den som exempel i ett blogginlägg, letar efter en inbäddningskod till själva presentationen i Google Docs, men hittar inte, kanske inte publiserad/tillgänglig eller är det jag som inte vet hur man hittar? Men skitsamma, jag tar hela blogginlägget eller också länken, lycka till med det fortsatta arbetet, jag hejar på Södertälje (bor där och vill därför gärna ha bra grundskolor just där förstås)

      • rektorjesper skriver:

        Vad kul, självklart kan du använde detta. Jag försöker också utforska och hitta sätt att använda Google docs som i sig är ett utmärkt verktyg för samarbete och delge varandra information och presentationer.

        Presentationen som är upplagd är inläst i Google docs med OCR och är ursprungligen en Keynote.

  2. Linn skriver:

    publicerad menar jag, jobbigt att se egna stavfel..

Kommentera

